Allmänna Villkor

Villkor och information

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

KinkAndPlay AB
www.kinkandplay.se
Organisationsnummer: 559385-7641
E-postadress: info@kinkandplay.se

KinkAndPlay AB
Åvägen 6
184 64 Åkerberga 

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

· Klarna Checkout Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

· Leverans Postnord varubrev 69 SEK för leveranser inom Sverige. OBS. Om paketet inte ryms i brevlådan så kommer det att levereras vid dörren eller i en påse utanpå postlådan. Vid avvikelse, när leverans inte är möjlig eller om mått/vikt är för stort aviseras det för avhämtning hos postombud. Postombud 69 SEK. Levereras till närmsta postombud. Fri frakt vid order över 999kr Leverans sker vanligtvis efter 2-5 arbetsdagar.

Något längre leveranstid kan förekomma om din order innehåller Specialbeställda produkter, produkter med personlig prägel, vid Black friday eller vid annan högsäsong.

Om kund vill ha delleverans då en vara i beställningen har längre leveranstid än de andra kan kunden maila till info@kinkandplay.se. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till Kink and Play AB. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

KinkAndPlay AB tar inget ansvar över om något av fraktbolagen har förseningar eller problem vid leverans av paketet.

Om kund hävdar att ett paket ej blivit levererat trots att fraktbolag styrkt detta, så behövs en kopia på polisanmälan på att stöld förekommit för att KinkAndPlay AB ska ersätta de förlorade produkterna.

Fraktskada

Om ditt paket blivit fraktskadad så innehållet blivit påverkat av skadan, skickar kunden mail till info@kinkandplay.se. Kunden uppger ordernummer, information om vad som gått sönder, samt bild på de trasiga produkterna. Vi kommer då starta ett reklamationsärende för att hjälpa kunden på bästa sätt.

Returer

För att kunna returnera produkterna i din beställning behöver våra returvillkor uppfyllas.

Returvillkor:

Varorna är oanvända och en eventuell försegling får, av hygieniska skäl, EJ vara bruten

Medföljande instruktioner och dokumentation inkluderas i returen

Produkten skall skickas tillbaka i originalförpackning

Returfrakt betalas av kunden

Returer sker på kunds egen bekostnad förutom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott. Vill kunden göra en retur mailas detta till info@kinkandplay.se så skickar vi en digital fraktsedel till kunden, returfrakten kostar 79kr för kunden. Om kunden ej har möjlighet att skriva ut sin retursedel själv så hjälper postombud/service point till med detta.

Företag omfattas ej av returrätten.

Specialbeställda produkter eller produkter beställda efter godkänd kundunik offert -EJ ÖPPETKÖP/RETUR ELLER ÅNGERRÄTT

Specialbeställda produkter utefter godkänd offert omfattas EJ av returätt eller öppetköp. Dessa produkter omfattas inte av distansavtalslagen.

30 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 30 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss på info@kinkandplay.se. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. OBS Specialbeställda produkter eller produkter beställda efter godkänd kundunik offert omfattas inte av distansavtalslagen.

 

REKLAMATION

Om kund vill reklamera en vara så skickas mail till info@kinkandplay.se. Där uppger kunden sitt ordernummer, orsak till reklamation och bilder som visar varans defekt. Anser KinkAndPlay AB att den defekta produkten måste retuneras så skickas en retursedel ut till kund.

OUTLÖST FÖRSÄNDELSE

För försändelse som ej löses ut (eller ej levererat pga. av att kunden skrivit fel namn, adress, mail eller mobilnummer) varpå paketet går i retur till KinkAndPlay AB, debiteras en avgift om 200 SEK för kund att täcka våra kostnader för returfrakt, hantering och administration. Observera att om du ångrat ditt köp och vill returnera ditt paket, måste paketet kvitteras ut hos ombud och skickas tillbaka med KinkAndPlay  AB´s egna retursedel som kunden klistrar på paketet (läs mer om ångerrätt under rubrik "Returer") .

OBS! Paket måste generellt hämtas på servicestället inom 14 dagar (vissa postombud har endast 7 dagar, kolla upp vad som gäller på just ditt).

Om KinkAndPlay AB skickar ut paketet igen på kundens begäran så står kunden för en ny fraktavgift på 59kr.

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln. Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

 

VARNINGAR

Vi förbehåller oss rätten att häva köp via felaktiga uppgifter på hemsidan. KinkAndPlay AB reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning, eventuella faktafel, färgavvikelser samt felaktiga lagersaldo.

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.